ایگل، روستایی زیبا در نزدیکی تهران
نوشته شده توسط : gheirati

ایگل، روستایی زیبا می باشد که در 25 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این روستا نیز جاذبه های گردشگری فرا وانی را در خود جای داده است. همچنین روستای ایگل دارای جمعیتی به تعداد 800 نفر است که این افراد در فصل زمستان از تعداد آن ها کم می شود. نام دیگر این روستا ایکُل می باشد.

شغل اصلی ساکنین روستای ایگل باغداری و دامداری می باشد که محصولاتی مانند آلبالو، گیلاس، سیب و گردو را به همراه میوه هایی مانند آلوزرد، آلوسیاه و... را تولید می کنند.

همچنین در این روستا یک نوع میوه ای تولید می شود که ممکن است تا به حال حتی نام آن هم به گوشتان نخورده باشد. این میوه که رزبری نام دارد به رنگ قرمز است و می توان گفت که به شکل میوه هایی همچون آلبالو یا انگور قرمزاست.

اگر به این روستا سفر کنید می توانید تعداد زیادی از باغ ها را مشاهده کنید که عامل اصلی توسعه این روستا هستند. همچنین آبشاری در این روستا قرار دارد که در دامنه شمال شرق قله توچال قرار گرفته است.
این آبشار نیز با ارتفاع 2000 متری که دارد، چشم انداز بی نظیری به دامنه توچال و گردنه لوپهنه دارد.

راه دسترسی به آبشار ایگل

برای رسیدن به آبشار ایگل ابتدا باید مسیر2 ساعتی را پیاده روی کنید. در این مسیر می توانید از دامنه های کوه ها ریواس، تره کوهی و پونه تهیه کنید. همچنین در این مسیر رودخانه ای وجود دارد که می توان از آن برای آشامیدن استفاده کرد.   





:: برچسب‌ها: آبشار ایگل , روستای ایگل , جاذبه های گردشگری , های هتل , ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: